Панельна дискусія: «Безбар’єрність у навчанні осіб з ООП у закладах загальної середньої освіти. Проблеми та їх вирішення».

У сучасному світі забезпечення рівного доступу до освіти для всіх є ключовим завданням освітньої системи. Саме цьому було присвячено  тематичний захід, що відбувся 22 листопада 2024 року з ініціативи директора ІРЦ Мар’яни Павлюк. Подія об’єднала педагогів закладів освіти. У заході, також, взяла участь начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту Рахівської міської ради Наталія Ворохта. Основною метою зустрічі було обговорення шляхів створення безбар’єрного середовища у закладах освіти та розробка практичних рекомендацій  для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Особлива увага приділялася адаптації навчального простору, матеріалів і підходів до викладання , які б відповідали принципам інклюзії.

Учасники обговорили сучасні виклики, з якими стикаються заклади освіти. Поділилися досвідом впровадження інклюзивних програм, зокрема, про успішні кейси в адаптації навчальних програм і розробці індивідуальних освітніх планів для дітей з ООП.

Безбар’єрність у навчанні осіб з ООП це створення умов, які забезпечують рівний доступ до навчання для всіх учасників освітнього процесу, незалежно від фізичних, психологічних чи соціальних особливостей.

Обговорили основні проблеми:

  1. Фізичні бар’єри:
  • відсутність пандусів;

– невідповідність ширини дверей для інвалідних візків.

2.Інформаційні бар’єри:

-відсутність навчальних матеріалів у форматах, доступних для людей з порушенням зору або слуху;
– недостатність цифрових платформ, адаптованих для осіб з особливими потребами.

3.Соціальні бар’єри:

-стереотипи та упередження щодо дітей з ООП;

-недостатня підготовка педагогів до роботи в інклюзивних класах.

  1. Організаційні бар’єри:

– відсутність кваліфікованих фахівців (дефектологів)

5.Психологічні бар’єри:

-невпевненість дітей з ООП у власних силах;

– складність адаптації до нового середовища  тощо.

Створення безбар’єрного освітнього середовища – це не лише технічне чи матеріальне завдання, а й формування нового суспільного мислення, яке ставить у пріоритет рівність і доступність для усіх.

Результати заходу

Учасники дійшли згоди, що важливим завданням є не лише фізична доступність шкіл, а й зміна підходів до навчання. Кожен учасник мав можливість висвітлити своє бачення проблем у освіті дітей з ООП та поділитися своїм баченням їх вирішення.

Як зазначила Мар’яна Павлюк, «Безбар’єрність у навчанні – це не лише про фізичну доступність, це про зміну суспільного мислення та готовність допомагати. Кожна дитина має право на освіту, і наш обов’язок – забезпечити їй це право».

Захід став важливим кроком до розбудови інклюзивного освітнього простору, що сприятиме рівним можливостям для всіх дітей, незалежно від їхніх особливостей.

You may also like...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *